Ta dziewczyna. Michelle Frances

TYTUŁ: Ta dziewczyna
AUTOR: Michelle Frances
TŁUMACZENIE: Paweł Lipszyc
WYDAWNICTWO: Albatros
GATUNEK: Thriller (podobno), Powieść obyczajowa (moim zdaniem)

Zdjęcie autorskie Anna Sukiennik 


Mocno przeciętna powieść, która docelowo miała być thrillerem, a okazała się całkiem dobrą opowieścią obyczajową.

Kiedy w życiu Daniela ukochanego, jedynego syna Laury pojawia się Cherry nic nie zwiastuje prawdziwego trzęsienia ziemi. 
Daniel to oczko w głowie Laury, pięknej, bogatej, eleganckiej i pełnej klasy producentki filmowej.
Cherry to uboga, żeby nie powiedzieć biedna, ale piekielnie inteligentna i mocno zdeterminowana młoda dziewczyna.
No i między tymi dwiema babami on Daniel skromny, inteligentny lekarz stażysta. 
Nie ma bata, aby tak różne kobiety się tolerowały. Nie ma szans, aby się bodaj zaakceptowały. Zaczyna się bardzo wyrównana walka o względy najważniejszego mężczyzny w ich życiu.

Teściowa. Dla mnie to słowo "zgrzyta", "teściowa" wypowiedziana na głos brzmi tak... nieprzyjemnie =D mam szczęście, że trafiłam na naprawdę sympatyczną teściową (i teścia), ale wiem, że zdarzają się i takie, przy których ogrom kawałów o teściowej to pikuś. Wredne, wścibskie, zrzędzące, nieznośne, po prostu wstrętne babsztyle, które nie potrafią zrozumieć, że ich syn (córka) to dorosły człowiek i wyfruwa z gniazda... Ale, Laura, w mojej opinii, taka nie jest. Owszem, paranoicznie wręcz boi się o to, aby jej syn nie napotkał w życiu żadnych przeszkód, ale nie jest zołzą. A Cherry? Cherry od początku coś kręci, coś ukrywa... Dlatego w obliczu prawdziwej tragedii Laura kłamie. To kłamstwo wielkiego kalibru, którego nie da się usprawiedliwić... Ale. No właśnie nie pochwalam, ale rozumiem. Bo i ja nie zapałałam sympatią do uroczej ciemnowłosej piękności, która zadziwiająco szybko okręca mężczyznę dookoła palca.

Ta dziewczyna to powieść obyczajowa z przebłyskami thrillera. Nie jest to oszałamiająca historia, która zwala z nóg. Postaci są mało wyraziste (szczególnie postać Daniela), sama fabuła też nie grzeszy oryginalnością, ale powieść przeczytałam "na dwa razy", czyli czyta się szybko. Podobała mi się kreacja Cherry, która wyróżnia się na tle pozostałych, dość mętnych bohaterów. Bardzo dobra charakterystyka psychiki Cherry, jej relacji z matką, determinacji w zdobyciu celu. To zdecydowanie na plus. Lekturę Tej dziewczyny uważam za miło spędzony czas =)

Komentarze

Popularne posty