Facet do poprawki. Joanna Sykat

TYTUŁ: Facet do poprawki
AUTOR: Joanna Sykat
WYDAWNICTWO: Replika
GATUNEK: Powieść obyczajowa
EGZEMPLARZ RECENZENCKI dzięki uprzejmości Wydawnictwa Replika

Zdjęcie autorskie Anna Sukiennik 


Lekka opowiastka, żeby nie napisać bajeczka o babeczce, która przyjmuje zlecenia od skrzywdzonych, zdradzanych żon i wymierza sprawiedliwość (w sposób spektakularno-erotyczny) ich niewiernym przyszłym byłym mężom.

Powieść chapnęłam na raz w jeden wieczór. Docelowo miała to być zabawna historyjka z drugim dnem. Bardzo mi przykro, ale ja nie chwyciłam ani humorystycznej nuty, ani nie doszkalam się głębi w tej książce.

Gunda wymierza kary krnąbrnym, złym mężczyznom. Wykreowana została na żyletę, która złych karze, niewinnym daje drugą szanse, ratuje zahukane kobiety spod władzy despotycznych mężów. Sama nie znalazła jeszcze swojej drugiej połówki. Wszelkie ciepłe uczucia kieruje w stronę pająka Kune i bezimiennego kota.

Joanna Sykat to jedna w moich ulubionych, polskich autorek. Jej proste, takie zwyczajne historie, nasycone bólem, ciepłem i głębią trafiają w moje najbardziej czułe punkty. Wzruszam się, zamyślam i wyciągam wnioski. Facet do poprawki to zupełnie inna bajka, która kompletnie mnie nie przekonuje. Powieść ma bawić uśmiechnęłam się dwa razy: kiedy poznałam etymologię nazewnictwa pająka Gundy i kiedy Gunda wymyślała imię dla kota. Niestety, ani Gunda, ani Beata, ani Mariusz, ani żadna z postaci Faceta do poprawki nie wydała się rzeczywista.

Faceta do poprawki czyta się błyskawicznie, ale równie błyskawicznie się o nim zapomina. Ewidentnie książka nie trafiła ani na swój czas w moim życiu ani nie wbiła się poczuciem humoru w mój typ. Napisana została lekkim stylem, poprzetykanym wulgaryzmami (które idealnie komponują się z zadziornym charakterkiem Gundy). Czuje, że Autorka miała niezły ubaw pracując nad tą historią =)

Dla tych osób, które pragną odskoczni na jeden, dwa wieczory, które lubią mało wymagającą, odprężającą lekturę, albo nie mają pomysłu co zrobić ze zdradzającym mężem ;)  Facet do poprawki będzie idealny =) A jeśli nie, to odsyłam do innych powieści Joanny Sykat, które zachowane zostały w notalgiczno-romantycznym tonie i mnie w prozie Joanny Sykat rozkochały (Cztery strony miłości, Niebo pod Śnieżką Recenzja tutaj =), Na ścieżkach złudzeń recenzja Tutaj =))

Komentarze

Popularne posty