Oczy ciemności. Dean Koontz

TYTUŁ: Oczy ciemności
AUTOR: Dean Koontz
TŁUMACZENIE: Robert Waliś, Maria Gębicka-Frąś
WYDAWNICTWO: Albatros
GATUNEK: Sensacja
EGZEMPLARZ RECENZENCKI dzięki uprzejmości Wydawnictwa Albatros

Zdjęcie autorskie Anna Sukiennik 


"[...] czy pracując tak ciężko nad wyprzedzeniem naszych wrogów, nie stajemy się do nich podobni?"

Zastanawiałam się, dlaczego do tej pory nie sięgałam po powieści Deana Koontza🤔 i już wiem 😁 bo one prawdopodobnie nie są dla mnie 🤷‍♀️

Mija rok od tragicznego wypadku autobusu, w którym ginie grupa młodych chłopców jadących na obóz przetrwania. Wśród nich jest Danny - syn Tiny. Kiedy kobieta postanawia uporządkować pokój chłopca zauważa na tablicy dwa przerażające w swej wymowie słowa:

"NIE UMARŁ"

Słowa, które są początkiem śmiertelnie niebezpiecznej potyczki między Tiną, jej partnerem a tajną organizacją pozarządową, która nie cofnie się przed niczym aby ukryć to, nad czym aktualnie pracuje...

Świetny pomysł na fabułę, wartka akcja, pełna zwrotów, zawirowań i napięcia, pojawiły się nawet lubiane przeze mnie wątki paranormalne i medyczne... Jednak "Oczy ciemności" są typową powieścią sensacyjną, za którymi ja po prostu nie przepadam. Zbyt wiele nieprawdopodobnych zrządzeń losu, brawurowych pościgów, odrealnionych rozwiązań pod koniec powieści. 

I chociaż sam autor w posłowiu bardzo krytycznie pisze "Oczach ciemności", że "brakuje jej napięcia, głębi psychologicznej, rozbudowanego wątku i tempa późniejszych książek", to fani sensacji na bank będą usatysfakcjonowani, bo (w swoim gatunku) to kawał dobrej książki. 💪

Komentarze

Popularne posty