Już mnie nie oszukasz. Harlan Coben

TYTUŁ: Już mnie nie oszukasz
AUTOR: Harlan Coben
TŁUMACZENIE: Robert Waliś
WYDAWNICTWO: Albatros
GATUNEK: Thriller
Materiał reklamowy we współpracy 
z Wydawnictwem Albatros

Zdjęcie autorskie Anna Sukiennik 


 
Mnie oszukał dokumentnie Coben potężnie nawywijał w tej powieści. Z tą genialnością nie przesadzajmy;) ale "Już mnie nie oszukasz" to solidna porcja świetnej rozrywki.

Maya jest byłą oficer sił specjalnych, którą przymusowo oddelegowano z misji w Iraku. Problemy w pracy to pikuś w porównaniu do dramatu w życiu osobistym. Mąż Mai zostaje zastrzelony przez dwóch zamaskowanych napastników. Maya jest zagubiona, przerażona i obarczona potężnym poczuciem winy. Musi zmierzyć się z wizja samotnego wychowywania dwuletniej Lily - ich córeczki. Czuje nieustannie czyhające na nią zagrożenie, dlatego za namową koleżanki instaluje w domu ukrytą kamerę, aby monitorować pracę opiekunki Lily. To właśnie przez jedno z nagrań z tej kamery jej zdruzgotany świat na nowo wywraca się do góry nogami. Kamera rejestruje bowiem, jak jej córeczka bawi się ze swoim tatą... który został kilka dni wcześniej zamordowany. Maja rzuca się w wir śledztwa i pragnie odpowiedzi. Czy jej mąż naprawdę żyje, a jego śmierć to zgrabna mistyfikacja? Czy jednak ktoś próbuje doprowadzić ją na skraj szaleństwa?

Thriller ździebko naciągany, ale mocno zaskakujący. Coben zgrabnie, krok po kroczu porządkuje fabularny bałaganik i powolutku rozplątuje kłębki dość ciekawej, momentami nawet fascynującej zagadki. Nie zabraknie sensacyjnych zrywów i bondowych pościgów;) za którymi niespecjalnie przepadam, ale nie przeszkadzały mi one w zacnej thrillerowej zabawie w kotka i myszkę z demonami przeszłości Mai. Zakończenie "Już mnie nie oszukasz" należy do kategorii "za chuuuu...steczkę nie odgadniesz". 

Dobry, zgrabnie poprowadzony i logicznie wyjaśniony thriller sensacyjny. Dobra rozrywka. Dobry Coben. Jestem na tak. Solidne 7/10.
 
 

 

Komentarze

Popularne posty