Podsumowanie czytelnicze roku 2022.

 Podsumowanie czytelnicze roku 2022.


Zdjęcie autorskie Anna Sukiennik 


Przede wszystkim chciałabym podziękować za to, że jesteście ze mną :) że korzystacie z moich polecajek, że mnie czytacie, że dzielicie się swoimi wrażeniami i że mnie dopingujecie :)

W 2022 roku udało mi się przeczytać około 125 książek (gdzieś w połowie roku skrupulatność zapisywania przeczytanych książek spadła do zera, dlatego wynik nie jest dokładny). Wizualnie to niecałe cztery kupeczki (wysokości mojej Jagody) ze stosu na zdjęciu (książki czekają na nowy regał, który już już tuż tuż;).

Większość lektur zostało zrecenzowanych. Nadal zdecydowana większość książek to efekt współpracy z wydawnictwami. Nie zmienia to jednak faktu, że w tym roku kupiłam lub wylicytowałam na aukcjach charytatywnych ponad 70 książek (i tutaj moje obliczenia grzęzną w braku pewności, ponieważ nie prowadzę ewidencji;)).

Korzystając z okazji - gorąco namawiam Was do licytowania książek na aukcjach charytatywnych - ze szczególnym uwzględnieniem Bazarku dla #walecznyKazik, który zbiera pieniądze na operacje kręgosłupa (grupa jest zamknięta, czego niestety nie potrafimy zmienić, dlatego namawiam do wyszukania w wyszukiwarce i przyłączania się. To właśnie tam wędruje większość recenzowanych przeze mnie książek). 

Drugą grupą jest bazarek na leczenie Oli Sikorskiej - córki Ani Sikorskiej (w blogosferze znanej jako Górowianka).

Te grupy są bliskie mojemu sercu i Was namawiam aby zerknąć. A nuż znajdziecie coś dla siebie i zostawicie przy okazji okruszki dobra i realną pomoc. 

To był zdecydowanie udany rok - zarówno pod względem ilości jak i "jakości" przeczytanych książek.

Statystycznie jest to 2 i pół książki tygodniowo. Najczęściej sięgałam po thrillery i horrory, aczkolwiek pod koniec roku zauważyłam tendencję do coraz częstszego zapuszczania się w gąszcz literatury pięknej.

Najlepsze z najlepszych siłą rzeczy zostały podzielone na kategorie, gdyż nie sposób wrzucić do jednego wora przerażających i nierzadko krwawych thrillerów z eteryczną i emocjonalną literaturą piękną.

Oto i one :) 

Literatura dziecięca

 Miejsce 3: "Sposób na Elfa" Marcin Pałasz i "Ikabog" J.K. Rowling

Miejsce 2: "Hydropolis.Uciekaj" Zygmunt Miłoszewski i "Dziki poradnik zwierząt" Agnieszka Graclik

Miejsce 1. "Śnieżna siostra" Maja Lunde, Lisa Aisato






Komiks/Powieść graficzna

Miejsce 3: "Chłopiec, kret, lis i koń. Historia animowana" Charlie Mackesy

Miejsce 2: "Podróż. Wielka Panda i Mały Smok" James Norbury 

Miejsce 1. "Trawa" Keum Suk Gendry-Kim

 i "Życie" Lisa Aisato


 



 

Thriller/Kryminał:

Wyróżnione: "Nienarodzona" Ewa Przydryga, "Oddaj to nocy" Agata Czykierda-Grabowska, seria "Anna Maria Kier" Dagmara Andryka, "Krzywda" Marek Stelar, "Jestem otchłanią" Donato Carrisi

Miejsce 3: "Miasteczko Twin Falls" Loreth Anne White i "Ukochane dziecko" Romy Hausmann

Miejsce 2: "Gdy gwiazdy ciemnieją" Paula McLain i "Gambit" Maciej Siembieda

Miejsce 1: "Zew nocnego ptaka" Robert McCammon




Horror:

Miejsce 3: "Echo" Thomas Olde Heuvelt i "Las" Sharon Gosling

Miejsce 2: "Ruiny" Scott Smith i "Harry Angel" William Hjortsberg

Miejsce 1: "Cztery pory roku" Stephen King





Powieści obyczajowe/Dramat:

Miejsce 3: "Śnieg jeszcze czysty" Anna Musiałowicz

Miejsce 2: "Nadzieja od zwierząt" Agnieszka Kuchmister

Miejsce 1: "Skrawki nadziei" Maria Paszyńska

 



Literatura piękna:

Wyróżnione: "Wymazana" Miha Mazzini, "Wrony" Petra Dvořáková, "Caryca" Ellen Alpsten, "Cztery muzy" Sophie Haydock

Miejsce 3: "Wiem, dlaczego w klatce śpiewa ptak" i "Zgromadźcie się w imię moje" Maya Angelou

Miejsce 2: "Akuszerki" Sabina Jakubowska i "Duchy Jeremiego" Robert Rient 

Miejsce: "Życie Violette" Valerie Perrin i "Szklane ptaki" Katarzyna Zyskowska


 





Największe rozczarowanie: 

Miejsce 3: "Aukcjoner" Joan Samson i "Dzieci nocy" Dan Simmons

Miejsce 2: "Magiczne piórko Gwendy" Richard Chizmar

Miejsce 1: "Kwiaty na poddaszu" Virginia C. Andrews




Moimi absolutnymi debeściakami roku 2022 są: "Zew nocnego ptaka", który jest jednocześnie jedną z największych grubasów. To dzięki tej powieści Robert McCammon wskoczył na listę moich ukochanych autorów. 

"Szklane ptaki" Pani Zyskowskiej to absolutny numer jeden tegorocznych premier w Polsce.

"Życie Violette" to powieść najczęściej ode mnie pożyczana i najczęściej przeze mnie kupowana (bo aż 12 razy).

Życzę Wam (i sobie także) udanego pod względem czytelniczym (i wszelakim innym) nowego 2023 roku :) 

Pozdrawiam

Ania z tylkoskonczerozdzial.pl (w obiektywie trzyletniej córci 🙂 we wściekle różowych dresach i z różową lamą 😁).





Komentarze

Popularne posty