Głupiec. Katarzyna Franus

TYTUŁ: Głupiec

AUTOR: Katarzyna Franus
WYDAWNICTWO: Czarna Owca
GATUNEK: Powieść obyczajowa
Materiał reklamowy przy współpracy 
z Wydawnictwem Czarna Owca

Zdjęcie autorskie Anna Sukiennik 


 
 
"Dlaczego dopiero choroba zmusza do zatrzymania i budzi do autentycznego życia? Choroba czyści pole. Można je teraz zaorać po nowemu. Albo zostawić za sobą i wyruszyć w nieznane".
 
Olga dostaje druzgocącą diagnozę. Musi podjąć decyzję: albo podejmie się operacji, leczenia i niepewnej przyszłości w bólu albo zaniecha leczenia i będzie cieszyć się pełnią życia przez kilka - kilkanaście miesięcy. Wybiera drugą opcję. Wyrusza w podroż nad polskie morze i tam odkrywa to, co było przed nią ukryte przez ponad 40 lat - nieposkromiona radość i apetyt na życie.
 
"Ale dlaczego Głupiec? Może ma mnie wytrącić z nawykowych kolein? Zmusić do porzucenia nudnej rutyny i zachęcać do weryfikacji wszystkiego, czym obrosłam przez lata i dekady?
 
"Głupiec" rzeczywiście zwraca czytelnikowi uwagę na sens życia i zmusza do refleksji na temat tego, czy to życie doceniamy. Jest to powieść bardzo lekka, napisana bardzo przystępnym językiem. Oczekiwałam nieco bardziej emocjonalnej lektury, wszak podejmowany temat to ogrom emocji właśnie, a powieść zakwalifikowana do "literatury pięknej". Niestety nie poczułam więzi z bohaterami, nie przeżyłam tej tragedii, ta opowieść spłynęła po mnie pozostawiając w głowie tylko wyżej wypisane cytaty. 
"Głupiec" będzie idealny dla czytelników, którzy poszukują naprawdę lekkiej opowieści na plażę.


 

Komentarze

Popularne posty